News・お知らせ
Dec 7th, 2024
Week 6 (Dec 7) Recap
As we step into December, our days are becoming busier and more exciting as we approach the end of the term. Let’s take a moment to enjoy the wonderful memories we created this week!
12月に入り、学期末が近づくにつれて、忙しくも楽しい日々が続いています。今週の素敵な思い出を一緒に振り返りましょう!
EY 1:
Today in EY 1 we focused on everyday materials and natural resources. We learned the words ‘soft’ and ‘hard’. To reinforce the vocabulary, we did a really fun categorizing activity where we put them together according to how they feel. We also played a fun number matching game in the morning where the students had to actively count and match the number to the correct objects. Once again we also did some fun exercise games as a class to get our blood flowing!
今日は、EY1クラスで日常的な素材と自然資源について学びました。「やわらかい」と「かたい」という言葉を学び、それらを感触に基づいて分類する楽しい活動を通じて理解を深めました。また、朝には数字を数えて正しい物と一致させる楽しい数字マッチングゲームを行いました。さらに、クラス全員で血流を促す楽しいエクササイズゲームもしました!
EY 2:
This week, we welcomed a special guest, Ms. Anna, who guided us in exploring natural resources like the sun, water, and trees. In the afternoon, we had a fantastic time practicing our song and working on our themed craft projects in preparation for the celebration!
今週は特別ゲストのアンナ先生をお迎えし、太陽、水、木といった自然資源について学びました。午後は、歌の練習をしたり、テーマに沿ったクラフト作りに取り組んだりして、楽しいひとときを過ごしました!
PY 3 & Group A (afternoon) :
Today in Group 3 we read a book called "Hop on Pop" by Dr. Seuss. We talked about how we can help the earth and protect the environment. In Art class we made mini Christmas houses out of recycled materials.
今日は、グループ3でドクター・スースの「Hop on Pop」を読みました。そして、地球を守るために私たちができることについて話し合いました。アートクラスでは、リサイクル素材を使ってミニクリスマスハウスを作りました。
PY 4 & Group B (afternoon):
Today we learned about natural resources & the brick that we made came out in perfect condition! We also made crowns that we’ll wear during the X-mas performance!!
今日は自然資源について学びました。そして、先週作ったブロックは完璧な状態で完成しました!また、クリスマスパフォーマンスで使用する王冠も作成しました!
Nov 30th, 2024
Week 5 (Nov 30) Recap
It’s so exciting to welcome the last month of the year! As we enter the second half of this fall term, let’s take a look at what our kids learned this week.
いよいよ今年最後の月がやってきました!秋学期も後半に突入しましたね。今週の子どもたちの学びをご紹介します!
EY 1:
This week, we explored different materials during sensory activities, identifying whether they were soft or hard after our circle time. We also used one of the materials we discussed to create a colorful Christmas tree craft.
今週は、感覚遊びを通じてさまざまな素材を探求し、それらが柔らかいか硬いかを見分ける活動を行いました。その後、話し合った素材の1つを使って、カラフルなクリスマスツリーのクラフトを作りました。
EY 2:
Today was a busy day! We learned about different materials, how they feel and where we can find them.
After lunch we got some fresh air then headed to the art room to start our craft. After that we practiced our Christmas song, did some yoga, and ended the day in the library. So fun!
今日はとても忙しい1日でした!いろいろな素材について、それらの手触りやどこで見つかるのかを学びました。昼食後は外で新鮮な空気を吸い、アートルームで新しいクラフトに取り組みました。その後、クリスマスソングを練習し、ヨガを行い、図書室での読書で1日を締めくくりました。とても楽しかったです!
PY 3 & Group A (afternoon) :
Today in Group 3 we learned all about colors and we read a book called "A Rainbow Around Me". We played word matching games and "I Spy With My Little Eye". We talked about everyday materials and discussed what materials we can reuse to make a Christmas village. In Art class we had fun painting paper rolls for our Christmas village!
今週のグループ3は「色」をテーマに学び、A Rainbow Around Meという本を読みました。単語マッチングゲームや「I Spy With My Little Eye」をして遊びました。日常的な素材について話し合い、クリスマスビレッジを作るために再利用できるアイテムについてアイデアを出し合いました。アートの時間には、クリスマスビレッジ用に紙筒をペイントしました!
PY 4 & Group B (afternoon):
Today we learned about everyday things around the house & out in nature. We made paper snowflakes & tried our hand at making a sand block out of dirt, leaves & water. Next week, we’ll check to see if it has solidified!
今週は、家の中や自然界にある日常的なものについて話しました。紙の雪の結晶を作ったり、土、葉、水を使って砂のブロック作りに挑戦しました。来週、そのブロックが固まったかを確認する予定です!
Nov 17th, 2024
Week 4 (Nov 16) Recap
Welcome back after the fall break! The weather has been quite unpredictable recently, hasn’t it? Let’s take a look at what each group learned this week!
秋休み明け、ようこそお帰りなさい!最近、天候が不安定ですね。今週の各グループの学びを見てみましょう!
EY 1:
We focused on weather and we learned new vocabulary words related to the topic. To remember the words, we used our craft of the week (a weather wheel) to play a matching game. The students had to match the picture of the weather to the correct hint on the wheel. We also talked about what different types of weather Japan usually has. To get our blood flowing, we did some indoor exercise as well as playing some games together as a class!
今週は「天気」をテーマに新しい単語を学びました。覚えやすくするために、クラフト活動で作った天気の輪を使い、マッチングゲームを行いました。子どもたちは天気の絵と輪に書かれたヒントを一致させました。また、日本でよく見られる天気について話し合いました。運動の時間には、室内エクササイズを行い、クラス全員でゲームをして楽しい時間を過ごしました!
EY 2:
We continued to learn about the weather in different seasons as well as extreme weather. The students practiced tracing and writing their ABC’s during language focus. Then after lunch we did baby yoga, made a raindrop craft, and finished off the day reading in the library.
今週は季節ごとの天気や極端な気象現象について学び続けました。言語フォーカスの時間には、ABCのなぞり書きと文字の練習を行いました。昼食後には、ベビーヨガをしたり、雨粒のクラフトを作ったり、最後は図書室で静かに読書をして1日を締めくくりました。
PY 3 & Group A (afternoon) :
We talked about extreme weather and what we can do to keep ourselves safe in extreme weather. We went on a Nature Walk together and collected many colored leaves. Then in Art class we made leaf press pictures !
今週は極端な気象現象と、そのような状況で安全を守る方法について話し合いました。また、一緒に自然観察を行い、色とりどりの葉を集めました。アートの時間には、集めた葉を使って美しい押し葉の絵を作りました!
PY 4 & Group B (afternoon):
We learned about extreme types of weather and wrote sentence’s briefly explaining one type of weather. We also did an experiment showing how when the wind blows the pollen transfers to other flowers.
異なる種類の極端な気象現象について学び、それぞれの気象現象について簡単な文章を書きました。また、風が吹くことで花粉が他の花に移動する様子を示す実験を行い、とても楽しい時間を過ごしました。
Nov 3rd, 2024
Week 3 (Nov 2) Recap
With the weather cooling down, it’s the perfect time to explore seasons and extreme weather. This week, each group dove into learning about weather safety, seasonal changes, and fun crafts. Keep warm, everyone, and take a look at what our students created!
気温が下がり、季節や厳しい天候について学ぶのにぴったりの時期ですね。今週は、天気や季節の変化について楽しく学びました。暖かくして、ぜひ子どもたちの作品をご覧ください!
EY 1:
Today in EY1 our topic was extreme weather and we learned about plants that survive in harsh weather. We made cactus crafts by hand painting for our art time. Our circle time was focused on recognizing capital and lowercase letters and we also played lots of exercise games to get our blood flowing during the rainy day!
今日のEY1では「極端な天気」をテーマに、過酷な気候で生きる植物について学びました。アートの時間には手で絵の具を使ってサボテンの工作をしました。また、サークルタイムでは大文字と小文字の認識に取り組み、雨の日でも体を動かす運動ゲームをたくさん楽しみました!
EY 2:
In today’s class we learned all about the weather in different seasons. We talked about our favorite season and painted a picture of it.
Also, we leaned about extreme kinds of weather around the world, as well as in Japan.
今日は「さまざまな季節の天気」を学びました。みんなでお気に入りの季節について話し、それを絵に描いてみました。また、世界中や日本での極端な天気についても学びました。
PY 3 & Group A (afternoon) :
Today we learned about the seasons, extreme weather and how to keep safe in all kinds of weather. In art class we had fun making bead jewelry! At the end of the day we had a trivia contest on all the words we have been learning!
季節や極端な天候、どのように安全を保つかについて学びました。アートの時間にはビーズジュエリーを作って楽しみました。最後には、これまで学んだ言葉のトリビアクイズ大会も行いました!
PY 4 & Group B (afternoon):
Today the class learned about different types of extreme weather & the effects on the day to day routine. Afterwards we created a pamphlet or flyer using the weather vocabulary with a sentence and picture depicting what to do or not to do!
今日は、さまざまな種類の極端な天気とその日常生活への影響について学びました。その後、天気に関する語彙を使って、何をすべきか、何を避けるべきかを絵や文で表したパンフレットやチラシを作成しました!
Oct. 27th, 2024
Week 2 (Oct 26) Recap
Happy Halloween! Did you get many candies during trick or treat? Here’s a quick recap for each group:
ハッピーハロウィン!トリックオアトリートでたくさんのキャンディーをもらいましたか?各グループの今日の様子を少しご紹介します:
EY 1:
Today as part of our Halloween celebration, we made bouncy pumpkins, learnt a Halloween dance and went trick or treating around the school! We also did our usual handwriting practice to help students get used to writing and lastly, we played abc matching games after our circle time!
今日はハロウィンの一環として、跳ねるカボチャを作り、ハロウィンダンスを覚え、学校内でトリックオアトリートを楽しみました!また、普段の手書き練習も行い、書くことに慣れる練習もしました。最後に、サークルタイムの後、アルファベットのマッチングゲームで遊びました!
EY 2:
Today was a fun celebration of Halloween! We decorated bags to collect candy and then we went trick-or-treating! We also went on a nature walk and learned to identify different parts of plants! Happy Halloween!
今日は楽しいハロウィンの一日でした!キャンディーを集めるためのバッグを装飾して、トリックオアトリートを楽しみました。また、自然散策に出かけ、植物のさまざまな部分を識別する方法も学びました!ハッピーハロウィン!
PY 3 & Group A (afternoon) :
Today we learned about plants and what plants need to grow. We took a tour of the KIS garden and planted seeds. For Halloween we participated in the custom of trick or treating
グループ3のクラスでは、植物や成長に必要な条件について学びました。KISガーデンを見学し、種を植える体験もしました。ハロウィンにはトリックオアトリートを体験しました!
PY 4 & Group B (afternoon):
Today we did Trick or Treating and the students also made their own Columbian mask!!
今日はトリックオアトリートを楽しみ、生徒たちがそれぞれコロンビア風のお面も作りました!
Oct. 20th, 2024
Week 1 (Oct 19) Recap
Welcome back to KIS Saturday School! How was your first day?Here’s a quick recap for each group:
KISサタデースクールへようこそ!初日はいかがでしたか?各クラスの振り返りはこちらです:
EY 1:
We started the day with playtime to help students settle in, followed by handwriting practice during table time. Advanced students tackled more challenging worksheets. After snack and circle time focusing on letter recognition, we set up an indoor obstacle course, played an alphabet game, and finished with an art activity where children made self-portraits.
皆が落ち着いて始められるように、まずは遊び時間からスタートしました。その後、リテラシータイムでは、アルファベットを書く練習を行いました。おやつとサークルタイムでは、文字の認識に焦点を当て、その後は室内障害物コースを設置し、アルファベットのゲームを行った後、自己紹介を兼ねた自画像アートを作りました。
EY 2:
We kicked off the term by learning all about fruits and vegetables. The children had fun exploring and identifying different kinds. We also explored the gym and library, where the students enjoyed physical activities and story time.
学期の初日は、果物と野菜について学ぶことから始まりました。皆は、さまざまな種類を探しながらその名前を学びました。また、ジムと図書館も探検し、身体を動かしたり、ストーリータイムを楽しんだりしました。
PY 3:
We played some games to get to know each other better and learned about plants by reading National Geographic Kids: Seed to Plant. Many students were surprised to discover that cucumbers are actually a fruit!
みんなで仲良くなるために、いくつかのゲームをしました!「ナショナルジオグラフィック キッズ:たねから芽がでるまで」を読んで、植物や果物と野菜の違いについて学びました。きゅうりが実は果物だということに多くの生徒が驚きました!
PY 4:
We discussed various current events in the USA, which led to some engaging conversations. To help everyone get to know each other better, we played a few competitive games with candy rewards!
アメリカの最近の出来事について話し合い、興味深い会話が交わされました。お互いをよく知るために、キャンディをもらうゲームをいくつか行い、皆はとても競争心を燃やしていました!
Oct 16th, 2024
2024 Fall term will be started on Oct 19th!
KIS Saturday School now has its own Instagram!
We’ll be sharing updates on the daily life of the program, so follow along to see all the exciting things happening!
Our Fall Term kicks off on October 19, 2024, with a brand-new curriculum designed to help students connect more with the world and support their future studies.
We can’t wait to welcome our students back, hear all about their amazing holidays, and dive into a fantastic new school term together! Stay tuned!
-
KISサタデースクールが、ついにInstagramを始めました!
プログラムの日常やワクワクする瞬間をたくさんシェアしていくので、ぜひフォローしてください!秋学期は2024年10月19日にスタートします!新しいカリキュラムは、生徒たちが世界とより深くつながり、将来の学びをサポートする内容になっています。生徒たちが戻ってくるのが待ち遠しいです!楽しい休暇の話を聞き、新しい学期を一緒にスタートしましょう!今後の投稿もお楽しみに!
May. 29th, 2024
2023-24 KIS Saturday School Parents Survey
保護者各位
平素よりKIS Saturday Schoolの運営にご協力いただきありがとうございます。
今後の更なるプログラムの品質改善のため下記アンケートへご協力ください。
よろしくお願いいたします。
Dear Parents
Thank you for your ongoing support for KIS Saturday School.
We appreciate your cooperation to filling up our Parents Survey.
This survey is designed to help us better understand your experiences with the program and identify areas where we can make improvements. Wee value your input and appreciate the time you take to complete this survey.
Regards,
KIS Saturday School
Reminder
駐車場 (Parking)
以前よりお願いをいたしておりました通りルールの厳守をお願いいたします。満車の場合は銀行パーキング内での一時停止をしての乗降などはせず、他のコインパーキングに早めに駐車していただくなどのご対応をお願いいたします。
特にお迎えの際は近隣パーキングも混雑が予想されますので、お早めに確保されることをお勧めいたします。(黒門通には大きめのコインパーキングもいくつかございます。)
If the parking is full, please do not enter, stop and drop off your child at parking. Please find another coined parking in the neighborhood. (Kuromon street has few big parkings.). We recommend to find parking lot little early when you come to pick up your child.
持ち物 (Personal belongings)
靴、お弁当箱、水筒、洋服、マスク等への持ち物にローマ字での名前の記入をお願いいたします。
また、お着替え(年齢の小さな生徒さん)、マスクの替え等も念の為ご準備ください。
Please put your child's name on the child's belongings. (Lunch box, water bottle, shoes, mask and etc.). Please pack extra cloth (For young children), and extra mask. (We have many student who lost their mask and broke string during recess times. )
現在在籍されている学級で学級閉鎖が行われている場合は同じく当校への通学はご遠慮くださいますようお願いいたします。
If your child's class is temporary closing on classroom, please do not attend Saturday school.
Thank you for your understanding and we are looking forward to meeting you tomorrow!
If you have any questions, comments, concerns please email Ms. Matsui at saturday@kis.ac.jp
もし何かご質問等がありましたら松井(Saturday School事務担当)saturday@kis.ac.jpまでお気軽にご連絡ください。
よろしくお願いいたします。